Rapport om läget

Ledsen för utebliven bloggning men det har varit lite struliga dagar. I söndags skulle jag rida mitt första ridpass i paddocken sedan skadan och då tyckte jag att han inte kändes fräsch på böjt spår. Hoppade av direkt och började undersöka saken. Det sjuka är att inget syns på longering eller böjprov, där är han klockren. Jag visste inte riktigt vad jag skulle göra men bestämde mig för att åka med honom till Monika Ledin på Equirehab. Amanda min underbara vän hade bokat tid men jag fick ta över den då hon inte kunde åka.
 
Väl där förklarade jag problemen och Monika sa att det inte verkar vara något veterinärt. Hon konstaterade att Paul är väldigt svag, och det är antagligen en stor del i problemet. I övrigt var han låst i korset och halsen samt spänd i ryggen. Lite ackupunkur och hjälp att lossa sig i halsen kommer göra susen på den fronten.
 
Det tråkiga var att han vuxit ur sadeln. Nu när han är mycket mer avspänd muskulärt(efter behandlingarna) så ser hans rygg helt annorlunda ut. Så direkt efter begav jag mig tilm Strömsholm och Gudrun som hittade en fin Amergio som passade bra. Har dock inte ridit i den så vi får väl se, lånade hem den på prov.
 
Av Monika har jag fått order om att han ska gå på skrittbandet i uppförsbacke, tömköras över bommar, löshoppas serier och ridas kort och intensivt. Jag hoppas verkligen att detta är receptet på en frisk och glad häst!
 
 Amergion jag fick med mig hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback