Härligt med våren!

Lite vatten i hagen..
 
Man ska ju inte gnälla, men jag blir lite orolig över Pauls mugg när han står med lera upp till kotorna. Får vara nogrann med att spola honom varje dag.
 
Red ut idag igen, mest skritt men även lite galopp! Superfin var han, något överpigg men lyssnade fint ändå. Jag jobbade med min egen sits då jag vill lära mig använda två punkt och trepunktsits i hoppningen och enkelt kunna varriera mellan dessa.   Det är bara att kämpa på, det behövs ju som bekant ett stort antal repetitioner innan det sitter.

Kommentarer
Postat av: Sanna Johansson

Min medryttarhäst har också mugg. Men något jag fick lära mig när jag började rida honom och hade honom över sommarn var att först tvätta rent med vanligt vatten eller vatten+tvål om det var lerigt för att sedan ta vanlig helosan (blåa) och lägga på muggen och gnugga, inte skrapa bort skorpor etc utan gnugga en stund sedan gör man så ett par dagar. Janos (min medryttarhäst) mugg försvann och förbättrades på bara några få dagar med detta knepet! Kanske värt att testa?

2013-04-24 @ 07:42:41
URL: http://fotografsj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback