Hot like fire

Hade inte täkt rida så länge idag, bara en tur i skogen med lite derssyrinriktining. Men Paul var överallt och ingenstans idag, på gränsen till att vara het. Så jag kände att han behövde jobba lite, gick in på banan när vi kom hem och där red jag ett renodlat dressyrpass.
 
Började i skritt med sidvärtsförflyttningar och början till piruetter. Han var verkligen superfin! Ville dock fuska lite i höger varv och lägga huvudet på sned men jag fick vara där och korrigera helatiden. Sedan jobbade jag i trav under lättridning och ville få till en jämn och lugn takt. Övergick såsmåningom till att sitta ned och jobbar på volter och serpentiner med massor av övergångar. Han ville bli lite för hög i formen under detta arbete men det får jag ha överseende med, han bär inte riktigt upp mig ännu.
 
Tog några galopper men hade svårt att få den tretaktig så det blev mest trav idag. Jag brukar annars jobba mycket med galoppen så traven behövde lite arbete kan jag säga! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback