Heldag i stallet

Inledde dagen med att följa med som hästskötare på tävling. Amanda och Amanda behövde min hjälp och jag ställde såklart upp, duktiga var de också!
 
När vi kom hem red vi ut på en långritt alla tre. Provade ett nytt bett på Paul, pelham, fungerade fantastiskt bra! Under ritten höll vi ett rätt bra tempo, vi jobbade i samlad galopp, arbetsgalopp och i flygande fläng. Vi red på hård grusväg och mjuk stubbåker. Ett väldigt varrierat ridpass med andra ord. En sträcka stod vi i lätt sits och lät hästarna rulla i en något snabbare arbetsgalopp, tog inte lång tid innan det började kännas i benen! Paul var hur pigg och fin som helst, fick till riktigt runda och fina galopper.
 
Sedan blev det tre andra hästar som fick sig en tur i skogen. Jag fick äran att rida Caruso som i början var lite övertaggad men blev superfin med lite arbete. Var länge sedan jag red honom och det var ett kärt återseende. Trimmade lite på en stubbåker och fick riktigt fin känsla!
 
 
Amanda och Caruso
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback