Dagens utrustning

Då Paul är väldigt känslig men samtidigt kan bli stark har jag alltid lite svårt att veta vad jag ska ha för bett på honom. Idag provade jag något nytt, nosgrimmor. Han försöker ofta komma undan från bettets verkan så idag hade jag min nyinköpta repnosgrimma och remonten. Det både låter och ser hemskt ut, men till det hade jag ett tvådelat tränsbett. Tyckte att det fungerade jättebra! :D Sedan tyckte jag att jag lika gjärna kunde prova lite mer nya saker, min oanvända gelepadd fick ligga under sadeln. Tyckte att även den funkade bra, har i princip aldrig använt den! :)
 
 
På bild;
Tränset                                                                       Sadel
 
Repnogrimma - John Whitaker                                      Schabrak - BR
Pannband - Glenn Gordon                                             Padd - SeaBis Gelepadd
Remontnosgrimma - Beg Hästnet                                   Sadel - Dominus Hoppsadel
Bett - Tvådelat tränsbett Global                                     Sadelgjord - Glenn Gordon
 
 

Kommentarer
Postat av: Paulina

Sv: Tack så mycket! :)

Vilken fin design du har :D

2012-09-05 @ 20:09:33
URL: http://Fotopaulina.blogg.se
Postat av: emelie

vad ger detta för inverkan då?
Har sett kombinerade nosgrimmor innan men då sitter de mkt tätare. typ att remonten är 1-2 snäpp högre.

Svar: Jag använder det då min häst gärna gapar mot bettets inverkan.
torrang.blogg.se

2012-09-09 @ 23:58:08
URL: http://komkoma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback