Ett välbehövligt lydnadspass!

Idag hoppade jag över småhinder med Paul. Jag har stora problem med att återfå balansen efter hinder. paul drar gärna iväg och blir det lite mer tekniska linjer då blir det ofta där rivningarna kommer. 
 
Idag staäälde jag alltså upp massa låga hinder och övade på just detta. När han sprang ifrån mig gjorde jag en mjuk halt och fattade ny galopp. Fungerade riktigt bra! Svårast var det på en rak linje där jag inte alls fick igenom någon förhållning emellanåt. Då gjorde jag halt mellan 2 ggr och helt plötsligt fattade han grejjen och var så himla lydig. I slutet kunde jag ersätta halterna med samlande hjälper och rida en kortare bana.
 
Har börjat rida med ett fullcheekbett då han varit ganska svårsvängd, kände en skillnad faktiskt! Hästen var sjukt härlig att rida idag, lätt i handen och energisk. Känns som om vi är på rätt väg, nu måste jag bara komma igång igen, för hoppningen är verkligen en färskvara! ;)
 
 
Fullcheekbett. Jag har dock ett tvådelat.
(Bildkälla)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback