Tävling; Hamre Ridklubb

Idag var inte vår bästa tävling, men jag försöker se till det positiva istället. Vi har massor att jobba på och det måste få ta tid. Vår första inomhustävling tillsammans, och det märktes kan jag säga!
 
Till första klassen kunde jag inte gå banan. Åkte själv och startade som nummer 6, så jag lärde mig banan ifrån banskissen istället. Paul var otroligt spänd! Inne på banan fick vi faktiskt ett stopp på tvåan som stod längsmed läktaren. Tror att det  i kombination med lite åka- häst ridning gjorde att vi fick stoppet. La en volt och kom igen och vi hoppade resten av banan felfritt. Känslan var inte alls bra. Paul var överförsiktig och backade av för mycket. 
 
Till 110 fick jag hjälp av underbara Amanda när jag gick banan, fick gå igenom exakt vad jag skulle göra och när. Att jag sedan inte riktigt gjorde som jag har tänkt är en annan sak ;) Framhoppningen kändes iallafall otroligt bra! Inne på banan var han fortfarande väldigt avvaktande, men det var inte jag. Jag red nästan med för mycket tryck och press istället. Rev a hindret i en räcke- räcke kombination. Paul drog åt vänster då han skyggade för ett annat hinder. Annars klämde jag honom över resten av banan utan att dra på mig några fler fel. 
 
Vi behöver båda mycket mer rutin, och det kommer vi få såsmåningom. Paul har hoppat väldigt väl idag, tror att han kommer kunna slappna av även på inomhustävlingar med några starter i kroppen. Ibland glömmer jag lite hur orutinerad han är!
 
 
Tyvärr ingen film, men fick en bild mailad från en vän som också var där. Här är vi påväg in på banan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback