Who are you?

Blev ganska överraskad när jag hämtade min häst i hagen idag. Det var 4 dagar sedan sist och det var en helt annan häst! När jag lämnade honom i hagen i tisdags var det en fortfarande tävlingren och glad häst som sprang runt och bockade i hagen. Iadg var han jätteskitig, matt i pälsen och olycklig. Hans hagkompis har nämligen flyttat och jag tror att han saknar honom mycket mer än jag någotnsin hade anat.

Tog in honom och gav honom en ordentlig rykt! Red sedan ut tillsammans med min vän Amanda och hennes häst. paul var superpigg och väldigt glad över att få lite sällskap. Amanda hjälpte oss att träna på att få Paul att sätta sig lite mer i galoppen då jag ofta låter honom bli lite lång och lite i framvikt. Det blev sjukt stor skillnad och Paul lärde sig fort vad jag ville. Övade även på att rygga och sedan fatta en samlad galopp, blev mycket lättare att få honom att tänka mer uppåt när man ryggat innan. Superduktig häst! <3

Paul & Archi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback