Updating the blog

Dagarna går i ett och paul börjar göra sig alltmer hemmastadd i nya stället. Någon undrade om jag kunde visa och berätta hur han har det nu och jag ska försöka göra det i ett egent inlägg när jag får tid! :) Igår släpptes han ihop med stora flocken som han ska gå med i sommar. var inge problem alls! :)

Igår hade jag en riktigt lyckad ridtur med honom också. Red en ganska lång uteritt och la verkligen hundra procent fokus på att få till stampet med bakbenen. Han har det ju i sig men tycker att det är lite jobbigt att arbeta på detta sätt. Sundtals fick vi verkligen rätt känsla! När vi kom hem fick jag ett infall att vi skulle hoppa ett språng på gräsbanan, nu när jag hade fått till galoppen så bra tänkte jag mig att det skulle bli bättre språng. Hoppade ett lågt hinder och stryde sedan upp på en oxer. Holy! Jag höll på att flyga all världens väg, han hoppade verkligen stort! Oxern låg på 120cm och var ett fristående hinder, kändes plättlätt! Är så stolt över att vi klarade den, att Paul backade av så fint och hoppade hindret med sådant förtroende. Det högsta vi hoppat hittils, älskar min häst! <3



På söndag är det tävling igen! Vi hoppar 90 & 1m Sedan väntar 1m, 1m i Märsta helgen efter! :)


Kommentarer
Postat av: Emilia

Varför valde du att flytta hästen? :)

2012-05-25 @ 19:27:11
URL: http://soautomatic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback