Tävling; Enköpings RK

Hemma från en rolig tävlingdag där både jag och hästen gjorde våra missar!

Resultat:
90cm  -  4 fel
100cm - 4 fel

Första klassen kändes egentligen sådär. Paul var ganska ofokuserad på hinder och det blev ganska vingligt på linjerna. Vi rev ett räcke, det lägsta hindret på banan - haha. Ett litet slarvfel från hans sida skulle jag nog säga faktiskt. Min häst hoppar ju inte ordentligt på räcken förrän de ligger lite över 1m. Men vi tog oss runt och fick några bra språng.

Andra klassen var det en helt annan häst att sitta på. Kändes som om poletten fallit ned lite då han faktiskt var taggad och verkligen ville hoppa! Här fick vi till en rätt bra och var felfria fram till sista hindret. Samma räcke som i första klassen, och jag är redan inne på omhoppningen och klantar till det genom av att försöka trycka av hästen lite för tidigt. Paul var intelligent nog att trampa om men han hann inte upp med frambenen och rev. Så besviken på min egen ridning men väldigt nöjd med hästen min! Han har ju så himla skön inställning!

Syrran filmade med mobilen då jag klantigt nog glömde filmkameran hemma. Inte den bästa kvaliten och hon missade mig ibland, men är tacksam för det lilla! :D



Fint och framför allt varmt väder var det också! Svettigt!


Kommentarer
Postat av: Emilie

Fin häst! är det en travare? älskar travare och din ser ut att ha en okej galopp för att vara de :)

2012-05-27 @ 17:26:20
Postat av: Amanda Nekby

Fett bra Musik!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D Och fint ekipage för den delen också!! :D

2012-05-28 @ 13:16:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback