Hopp på Gräsbanan

Idag red vi vårt första ridpass på gräsbanan! Hoppade tillsammans med Amanda och Valle, var verkligen hur roligt som helst! Vi byggde upp en bana på 12språng. Hoppade den först lågt och höjde sedan upp. Blev en bana på 1m för vår del. Kändes väldigt enkelt att hoppa, men jag tycker att Paul är ganska jobbig då han inte accepterar att jag går på med skänkel samtidigt som jag har ett stöd i handen. Kommer såklart att bli bättre med tiden och idag försökte jag bara ignorera det. han är orutinerad och inte så stark, det kommer med tiden.

Vissa språng idag var helt ok, men jag måste få lite mer tryck och stamp i galoppen. Det var hur härligt som helst att rida i bara linne på gräset, sommaren har verkligen kommit! Imorgon eller i övermorgon ska Paul få en hagkompis, som han längtat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback