Hoppträning för Amanda

Idag vet jag inte vad jag höll på med, min ridning kändes verkligen inte alls bra. Tar dagen från början;

Lastningen var inga problem, var jätteskönt då han stulade lite senast när vi skulle åka hem. Stod som ett ljus hela resan till Hista, duktig häst! När vi red fram gick han riktigt bra, även våra första banor kändes toppen. han lysnnade och jag kunde bara vänta in hindrerna. När vi sedan skulle hoppa bana kände jag att han började bli matt. Efter det vet jag inte vad jag pysslade med, försökte hjälpa honom att trampa av med istället blev det bara fel då jag ville hoppa utifrån helatiden. Jag hade svårt att få en bra galopp att hoppa ur, och jag fick låna ett par sporrar som gjorde saken lite bättre. Hoppade en bana på 1m, och vi tog oss igenom den, men jag är otroligt missnöjd med mig själv. Det är himla tur att jag har en så bussig häst iaf..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback