Friday 9 March

Jag har ibland för bråttom när jag är i stallet, inte så att jag stressar galet mycket, men ibland tar jag mig inte riktigt tid att verkligen slappna av och bara njuta av tiden tillsammans med hästen. Det gjorde jag idag! Började med en riktigt ordentlig rykt, klippte och borstade igenom man och svans och bara myste.

Det märktes att han uppskattade att bli ompysslad, han blev så lugn och harmonisk när jag sedan red. Vi tog en långtur ute, vägarna var helt underbra på de ställen där isen tinat! Blev mycket träning på galoppfattningar och att varriera galoppsprången, något han har svårt för. Men idag kunde jag från en stor härlig vägvinnande galopp, bara räta upp mig och krama i tygeln och då kom han direkt tillbaka i en mer samlad galopp. Paul var pigg, och blev lite tittig i början, vi träffade på ett livsfarligt dräneringsrör och en betongbro. Men han behövde bara lite tid och övertalning så slappnade han av igen. I övrigt var han superfin och otroligt ambitiös. Åh jag blir så lycklig av ridpass som detta! :D hihi



Kommentarer
Postat av: Karin

Kan man inte vå se fler av dina Photoshop verk? För det är helt otroligt duktig.

2012-03-09 @ 19:09:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback