Days Passing

Har inte blivit mycket datorsittande för min del de senaste dagarna, så här kommer en kortare resumè av de ridpass jag och Paul haft. Riktigt roliga har de alla varit!
 
Kom hem från midsommarfirandet på Lördagen och red en ganska krävande uteritt med mycket galoppjobb. Paul var galet pigg, men positiv och jobbade på bra. Han är inte riktigt van att galoppera så långa sträckor och det märktes då både han och jag hade svårt att hålla ihop galoppen. Men det kjommer med styrkan! I det mera samlade galopparbetet är han redan mycket starkare, kul att känna att det går framåt!
 
I Söndags hoppade jag studs tillsammans med Amanda och Ramius. Det blev så mycket som 7 hinder i följd och tre av dem låg på 80cm så hästarna fick verkligen jobba. Paul var jätteduktig, och väldigt rädd om sig. Jag klantade mig dock ibland vilket resulterade i några rivningar. Jag har fortfarande svårt att sätta honom i balans genom svängarna, tappar lätt vänsterbogen och det blir svårt att komma rätt på hinder. men det är bara att träna lite mera så går det nog med! Är så glad över att han är så försiktig, trodde inte det ett tag i början när han var så svag och oruttinerad att han bara la sig platt över hinder.
 
Idag Blev det en lugnare barbacka tur i skogen. Det har pissat ned hela dagen, jag lyckades rida i ett uppehåll tur som är ;) Jag längtar efter lite sol och värme nu!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback