Träning från marken

Ibland undrar jag hur mycket hanterad min häst egentligen är, och vad han har varit med om i sitt liv. Det känns mer och mer uppenbart att han inte riktigt har förtroende för männsikor. Han blir dock bättre helatiden, men han har börjat hitta på lite dumheter också. Egentligen är de nog mest missförstånd oss emellan.
 
Så idag tänkte jag ta tag lite i detta. Gick först en promenad på asfalten där jag kollade att han stannar när jag stannar, går när jag ber osv. Sedan jobbade jag med honom lös i paddocken. Inkallningen var det som var fokus idag då han varit lite svårfångad i hagen, idag var det dock inga problem. Han kunde galoppera löst på spåret och när jag ropade hans namn och backade kom han fram till mig och fick såklart massor av godis och beröm.
 
Jag är säker på att vi kommer lösa hagproblemen med lite träning, han verkar vara otroligt lättlärd när han är avspänd och lyssnar. Dessutom är det nyttigt att träna från marken också!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback