Fartfylld dag

Hann inte sätta mig och blogga en minut igår! Fullt upp hela dagen. Började med att gå upp tidigt och ta en morgontur på Silver i skogen. Försökte rida honom så att han inte fick kasta sig åt sidorna, han är en rätt tittig häst och brukar vara jobbig att rida i skogen. Men han var så duktig, och hur härlig som helst att rida! Blev positivt överraskad över att han skötte sig så bra. Satt och log helatiden.
 
Efter det hopptränade jag för Amanda. Vi började faktiskt introducera byten för honom. Det var svårt att få honom att förstå då han bara flydde istället för att lyssna, men det blev bättre och bättre helatiden och vi fick ett par rena byten tllslut. Om jag fortsätter traggla nu framåt kommer den nog sitta snart. När vi var nöjda med bytena hoppade vi ett par övningar med galoppbommar för att sedan hoppa en bana med hinder upp till och med 120. Jättefin känsla, och sista banan var super. Jag måste bara försöka hålla koncentrationen lite bättre. Blir tyvärr slarvig ibland, inte bra Erika! Hästen hoppade fint iaf ;)
 
Sedan mockade vi stallet för att sedan rida 3 av Amandas pollar, helt underbara alla tre! :D 
 
 
Crazy Shazli <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback