Det är inte lätt!

Hästen var helt fantastisk idag! Vi hoppade lite styrka och teknik på banan tillsammans med Amanda V och Amanda G. Var jättekul att hoppa med sällskap och det är ju så bra när man kan få lite tips ifrån de som står på sidan. Hoppade en liten bana med travhoppning - fyrstuds- bred oxer- mur - fyrstuds.
 
Det är ju så jäkla svårt att rida alltså! Paul kändes något matt, hade nog egentligen behövt ha sporrar men det fungerade ändå bra första gångena vi hoppade banan, med hinder upp till och med 1m. Sedan höjdes den breda oxern upp till 120-125 och jag hängdepå de andra. Oxern stod i en ganska skarp vänstersväng och banan är inte så stor så den kom relativt snabbt. jag hade supersvårt att hålla energin och galoppen genom svängen. Paul blev lixom lite tom och vi hade svårt att hitta rätt avsprångspunkt. ´Tack vare fantastiska Amanda förstod jag att jag måste rida mer till indret iställer för att bara vänta ut det. Herregud vilket språng han hoppade när jag red som jag skulle! Jag hängde lite löst där, för han luftade säkert 1-2dm. Aldrig någonsin fått den känslan på Paul. Jag säger bara en sak! WOW vilken underbar häst jag har! :)
 
Nu är det bara piloten som ska lära sig rida så kommer detta bli jättebra! :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback