Dagens Ridpass

Är faktiskt jättenöjd med Paul idag! Red ut en kort sväng för att sedan träna på banan över bommar och galoppombyten. Började med att jobba över två bommar med 20m emellan. En övning som låter simpel, men som man kan göra mycket med! Paul förvånade mig med att jobba riktigt ambitiöst! Kunde komme i trav över första, sakta av till skritt mellan och galoppera över nästa. Jag kunde varriera antal galoppsprång mellan bommarna utan att det blev en dragkamp, han var väldigt lydig för att vara Paul!
 
Galoppombyterna kan man i dagsläget inte riktigt kalla galoppombyten. Problemet är att paul stressar upp sig och blockerar sig själv när jag ber honom byta. Det jag gör då är att jag bara lugnt galopperar och gör ett enkelt byte istället. Dessa är dock väl befästa, jag tycker inte att han borde ha så svårt för att byta. Men allt eftersom blev han faktiskt lugnare och lugnare. Fick till ett par kassa byten, och sedan fick det räcka. Det kommer ta ett tag att lära honom detta, särskilt eftersom att jag själv inte har så mycket erfarenhet.
 
 
Släpade med kameran till stallet också, lite skillnad mot mibilbilder? ;) Mycket bättre ljusstyrka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback