Kalaspuffar och filmjölk

Precis hemkommen från stallet, egentligen hade jag inte behövt åka ut då mockningen och maten var fixad, men jag kunde inte bara strunta i hästen :P Så jag drog ut till stallet och gav honom en ordentlig rykt. Vi  lyckades ha av uppbindningskedjan och jag insåg att min häst kan knyta upp säkerhetsknutar. Han var uppbunden med ett grimskaft på ena sidan, knöt upp det och började käka hö ur påsarna som hängde på andra sidan. När min instingtiva reaktion att gripa tag i grimskaftet som låg på golvet ryckte han till och backade så att kedjan gick av. Tur som är lugnade han ned sig fort och jag återgick till att träna honom på att lyfta bakhovarna utan att spänna sig. Händelserik ryktdag? ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback