Fantastisk häst! :)

Igårkväll red jag Amandas Caruso, finns ingen bättre känsla än att sitta på dendär fantaskiska hästen. Vi hoppade en låg bana på sockerbitshöjd och känslan var verkligen helt superb! Med en så lydig häst kunde jag lägga in extra galoppsprång på distanser helt utan att behöva göra mer än att bestämma mig för att göra just det. Caruso hoppade väldigt noggrant och runt och jag fick verkligen smak på hur det ska kännas och hur jag ska rida hästar på såpass låga hinder. Väldigt lärorikt!

Vi hoppade sedan en annan övning med en paralell oxer med galoppbommar före och efter. Här hade jag lite svårare att lita på min känsla, men jag insåg med hjälp av Amanda hur jag skulle rida. Sist så höjde vi upp ett räcke rejält och hade ett sockerbitshinder som hjälp innan och hoppade några språng, galet häftig känsla även om jag hade svårt att koncentera mig på att komma rätt på hjälphindret, jag fokuserade lite för mycket på det höga hindret bakom, hahah

Tack Amanda för att jag fick rida och hoppa din fantastiska häst! Du har gjort ett galet bra jobb med honom!!


Bild på Amanda och Caruso som jag fotade förrförra sommaren :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback