En seg Söndag

Idag har jag inte gjort mycket! Jag var såklart i stallet och tog hand om hästarna, men annars har jag bara latat mig här hemma! Skönt!

Paul och jag tog en promenad idag igen. Dock inte lika lång som igår, jag hade inte ork att gå så långt, så imorgon måste jag nog aktivera honom på ett annat sätt, får se vad jag hittar på..

Silver tömkörde jag i ridhuset. Det var ett tag sen sist och det märktes i början, vi hade det lite svårt med att få en jämn bjudning. Silver var väldigt lyhörd för mina kommandon, men väldigt pigg, i galoppen ville han busa och drog iväg lite. Efter att han rastat av den energin slappnade han av och började jobba så som jag ville. Vi var båda mycket nöjda när vi sedan avslutade! Finponny :)





En väldigt nyttig sak du kan göra när du tömkör äratt lägga ut cavalettis att trava över. Hästen tränar upp sin styrka och takt utan att det är en ryttare som stör på ryggen. Bilder från våren 2010, ett tag sedan med andra ord ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback