Lyckade uteritter trots skitväder!

Det har snöat idag och på eftermiddagen började det blåsa och regna, men jag och hästarna hade det lika kul ändå. Red både Silver och Paul idag då min familj är i Italien och åker skidor.

Silver var helt galet pigg, och jag hade heeelt fel utrustning på honom. Jag red på hackamore och även om han var superfin i början drog det iväg mot slutet av ridturen. Vi kan säga att det gick ganska fort och jag skrattade ihjäl mig vilket inte direkt hjälper till när man ska försöka få stopp på en busig ponny i fyrsprång. HAHA jag får nog se till att rida ett "lydnadspass" i ridhuset på måndag, för såhär kan vi ju inte ha det? ;)

Paul och jag red ut tillsammans med en annan av inackorderingarna, Amanda Vesterinen. Det regnade när vi red iväg och fortsatte göra det under hela turen. Blev ganska mycket galopp idag och jag är riktigt nöjd med min häst. Amanda rider i en något mer samlad galopp än vad jag brukar kräva av min häst, men idag provade jag att korta honom lite och han var hur duktig som helst! :D Fin häst!

Som du förstår blev det ganska hård pass för båda hästarna idag, därför får de en välförtjänt vilodag imorgon, kanske bara går en promenad för att de inte ska få träningsvärk.



Busig Arab-Shazli <3

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej Erika, såg på rosannas blogg att det var du som hade fixat hennes super snygga design. Tänkte kolla med dig om du skulle vilja göra en design åt mig och min kompis? Kostnad?

Maila eller kommentera med svar tack!

2012-02-18 @ 21:54:11
URL: http://swfrkryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback