Flyt!

Det blev hoppning för mig och Silver, precis som jag hoppats. När jag kom till stallet var hinder redan uppsatta och några andra inackorderingar höll på att värma sina hästar, självklart hoppade jag tillsammans med dem ;) Det var väldigt länge sedan jag red Silver och senaste gången jag hoppade honom måste ha varit i september förra året. Därför hade jag ingen aning om hur det skulle gå.

Men känslan var toppen! Han hoppar med så otroligt mycket rygg och försiktighet! Osäkerheten var idag som bortblåst, han sög tag i hindrerna på ett väldigt bra sätt. Jag bara njöt av att få en sån jäkla bra känsla, för jag kunde rida precis som jag vill. Vi hoppade en serie på långsidan och en studövning på andra långsidan. Travhoppade även ett ganska högt kryss, så det blev riktig styrketräning för hästarna idag! Utsprånget ur serien låg på 1.10m som högst och det hoppade han så fiint! :D

Jag tror att lite av det självförtroende och lugn jag fått i och med att Paul är så himla cool att hoppa, han går på allt, hjälpte mig idag. Det fanns inget stopp i ponnyns hjärna! Han kanske är en hoppponny trots allt ;)



Jag & Shazli

Kommentarer
Postat av: Lovis Green

Härligt att det gick så bra idag! :) Alltid kul att höra.

Ville också höra med dig om du har luts att hjälpa mig med en bloggdesign? Hör av dig i så fall!

2012-02-19 @ 13:51:43
URL: http://moncheval.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback