Dagen Paul

Åh vad fin han var att rida idag! Vi var i ridhuset och provade den nya sadeln för andra gången. Jag passade på att försöka mig på att hoppa lite hinder också, det stod lite framme i ridhuset.

Känslan i galoppen var helt fantastisk, han var ovanligt amitiös och jobbade verkligen i uppförsbacke! Traven var lite ojämt takt, ibland trampade han på lite väl mkt och ibland blev han lite tassande. Jag har lite svårt för att få en jämn bjudning, men det kommer att komma med tiden tror jag. Hoppningen idag var bara katastrof, det var nästan en månad sedan vi hoppade och Paul tyckte det var skitkul. Istället för att lyssna bara drog han mot hindrerna, och sprången blev inte alls så som jag vill ha dem.

Nästa gång får jag nog byta till ett bättre bett så jag slipper bli dragandes i handen i sprången. Jag vet ju att han går superbra på babypelham, men jag tror inte att jag får låna Fridas, men jag ska fråga iaf.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback