11,54km

Det blev lite längre tur än planerat idag, inte för att jag eller hästen misstyckte. Han var väldigt rolig att rida idag, även om han bitvis var lite spänd. Vi träffade på rådjur, vildsvin, skogsmaskiner, en lösspringande hund och en lös shettis så det var ändå helt okej.

Han var så himla fin i galoppen! Jag bara satt och log när vi flög fram över snön, Paul tog faktiskt några bocksprång, jag som brukar säga att han inte kan bocka. För att rida den rundan vi red måste man komma över en hemsk betongbro över en 2m bred å, även kallad "Histabron". Jag har inte vågat mig över den med Paul tidigare, men idag var jag så sugen på att komma till andra sidan så jag bestämde mig för att vi skulle över den. Paul var mycket tveksam först, men när jag bestämt skänklade på gick han över, halvt skräckslagen. Väldigt nöjd med just detta, det är så viktigt att hästarna inte får vinna i sådana situationer.




Ritade lite på Eniro, och blev rätt förvånad över hur lång tur vi tog idag. Hur långt brukar du rida när du rider ut?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback