Uteritt i gott sällskap

Det är så härligt att rida ute i skogen just nu, och ännu mysigare med sällskap i form av Amanda och Amanda! Rider ofta själv då min häst inte brukar vara den roligaste att rida i grupp. Idag var det dock inga problem.
 
Det som kändes extra kul idag var när vi jobbade hästarna i den samlade galoppåen. Paul har haft lite svårt med sin galopp, han blir lätt bara hög i nacken och travig i bak. Idag lyckades jag dock med bedriften att få honom att sänka nacken och behålla sin samling, han var riktigt duktig! Krävdes massor av stöd från min sida för att han skulle hålla det längre stunder och han och jag var nog nästan lika trötta när vi avbröt och skrittade resten av vägen hem ;)
 
 
Vilken söt häst jag har! Hoppning är ju störtkul ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback