Tävlingsåret 2012

Tänkte att det kunde vara lite kul att summera året som gått. Paul och jag har ju inte tävlat så mycket som jag kanske skulle ha önskat, pga div sadelproblem men jag är ändå riktigt nöjd med resultaten! Både han och jag är ju nybörjare på detta med tävling.
 
Vår tävlingsdebut skedde på Västerås RS där vi hoppade två klasser, 90+1m.
Resultat: ( 1fel ) + ( 4fel )
 
Några veckor senare var vi i Enköping där vi även här hoppade 90 cm och 1m.
Resultat: ( 4fel ) + ( 4fel )
 
(Bild från första klassen i Enköping)
 
Nästa vecka tävlade vi på Märsta RK och hoppade två 1m klasser i avd B.
Resultat:  ( 0fel ) + (10 fel, ett "stopp" + 6 tidsfel )
 
Efter dessa tre helger blev det en liten paus med träning och uppbyggnadsperiod innan det var dags för vår debut i 110cm. Jag var supernervös!
 
Ännu en gång rullade transporten mot Västerås där jag trots missad bangång gjorde en rätt bra tävling. Hoppade först 1m för att sedan starta 110cm.
Resultat: ( 0+1, plac) + ( 4 fel )
 
(Paul Debut 110cm)
 
Sista tävlingen innan ett litet sommaruppehåll blev i Strängnäs, red 95 + 1m.
Resultat: ( 0fel + 5fel ) + ( 0fel + 8fel)
 
Tyvärr fick Paul problem med ryggen och han behandlades av kiropraktor och fick ta det lugnt resten av utomhussäsongen. Startade dock klubbmästerskapen hemma med en rivning i båda klasserna.
 
Debuterade sedan i dressyr på hemmaplan med godkända resultat och mersmak.
Resultat: 62,5% plac.
 
Blev tyvärr bara en inomhustävling detta år och det var i Hamre, hoppade 1m + 1,10m.
Resultat: ( 5fel ) + (4fel)
 
Vi har haft lite stolpe ut kan man säga, tycker det har varit många bra rundor och Paul vill verkligen vara felfri. Å andra sidan har ingen av oss rutinen så det är klart att det kan bli lite misstag ibland. Vi har ändå gått från 0 till 1,10 och gjort godkända resultat. Att jag sedan inte kan hålla koll på nerverna när det blir dags för omhoppningar är en annan sak.
 
2013 kommer bli ett bra år, det känner jag! Med ny sadel, en starkare häst och underbara tränare! Vi får se om vi tar steget upp till 1.20 i slutet av utomhussäsongen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback