Han är ju för go

Det finns vissa stunder då man verkligen filosoferar och inser hur underbar häst man egentligen har! Idag var en sån dag. Skrittade en sväng barbacka på isbanorna till vägar häromkring och det var så himla mysigt! För det första stod han helt stilla när jag hoppade upp, som jag har tränat! Sedan var han inte ett dugg spänd över att jag satt på honom utan sadel utan han accepterade det direkt. Blev en ganska kort runda, men kunde inte låta bli att ta en liten galopp på en skogsväg. Finns det något bättre?
 
Själv är jag sjuk, hade feber igår men mår bättre idag så imorgon kan jag förhoppningsvis rida som vanligt! Är så himla ridsugen, det är helt galet!
 
 
Jag hoppas att vi kan fortsätta i denna stil, för den mentalt avspända och stabila häst han var idag är mycket trevligare att ha att göra med! Tror även att min nya sadel kommer göra under i ridningen. Nu behöver jag inte anpassa min sits för att han inte ska fly, för nu finns det ju inget att fly från. Året 2013 kommer bli spännande!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback