Yesterday and Tomorrow

Gud vad härligt med helg! 
 
Igår red jag ut en sväng barbacka på Paul, det hängde regn i luften och jag ville verkligen inte att min sadel skulle bli blöt, den är ju i tabbacco och blir lätt fuktskadad. P var riktigt fin! Jobbade återigen med att samla-korta galoppen och i traven blev det bara att försöka få till ett lugnt och avspänt tempo. Nu har jag även börjat introducera skänkelvikning på riktigt och han har fattat grejjen mer och mer.
 
Tidigare har han sprungit ifrån mina "nya" hjälper då han inte förstaår dem, men idag kunde jag tänka flytta åt båda hållen och han behöll sitt lugn. Han är redo för att lära sig detta ordentligt nu. Tänkte ta och träna lite med ett längre spö som ännu en vägvisare. KUL!
 
När vi kom hem igen gick jag in på banan och galopperade över tre bommar en gång i vardera varv. styrde sedan på  en mur jag ställt upp och hoppade den två gånger, sedan gick jag ut och skrittade av honom. Han hoppade muren lite spänt första gången, och jag har lite problem med att hoppa barbacka, var inte långt ifrån att tugga grus där. Andra gången vi kom blev det mycket bättre och båda landade i balans och i rätt galopp!
 
 
Det börjar bli höst också, vintern kanske inte är så långt bort? ;) 
 
Imorgon är det tävling som gäller och jag håller alla tummar och tår att vädret håller sig någorlunda bra! Det var länge sedan vi tävlade och det ska bli jättekul att komma igång igen och nu ska vi utnyttja tävlingssäsongen till fullo! Det är inte många utomhustävlingar kvar, och nästa vecka debuterar vi 110! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback