Tävling; ÖSLR

Är lite tjurig på mig själv efter dagens tävling. Hästen måste ha undrat vad jag höll på med där uppe!
 
I första klassen hoppade han otroligt fint, superkänsla, men jag klantar mig på en linje från en oxer fram till ett räcke. Jag hade mätt att det var 7 ganska normala, något kort, och jag kommer in ganska stort på det första hindret och får inte alls igenom min förhållning, vilket gör att vi drar oss i i botten. Sedan är jag lite kvar och stör honom i munnen och då river han räcket ganska grovt, det blev ett rätt obalancerat språng. Resten av banan fin och felfri. 
 
I andra klassen var jag övertaggad, han hade känts så fin så jag kände att vi kunde ha en riktig superrunda på gång. Men jag red verkligen askasst första delen av banan. Helt utan känsla och jag tycker verkligen att jag red slarvigt och forcerat. Efter nedslag nummer två skärpte jag mig och kombinationen och sista linjen hoppade han fint. Bara mina nedslag idag alltså! 
 
Det handlar om rutin från min sida och sista delen av banan var mycket bättre, nya tag till nästa tävling och fortsätta arbtete med lydnaden hemma. Jag har en underbar häst som kämpade väl i lera och ösregn.
 
 
Ovisad bild från Hoppträningen i veckan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback