Myskväll

 
 
När man inte har något för sig en lördagskväll så kan man alltid ta en tur till stallet!
 
Jobbade över bommar med Paul idag! La ut dem överallt över banan, en riktig evighetsövning kan man säga! Började dock jobba med traven under nedsittning, släppte stigbyglarna tillslut då jag inte riktigt kom ned i sadeln och jäklar vad jobbigt det var, kände i magmusklerna direkt!
 
Över bommarna jobbade han riktigt bra! Han har lärt sig grejjen och kortar sig fram till bommen utan att jag behöver göra något. Passade även på att träna den samlade galoppen och fick verkligen honom att sitta på rumpan och verkligen samla sig. Så himla duktig var han! Känns riktigt stark nu i den samlade galoppen, nu vill jag bara kunna länga och korta honom lika bra.
 
För första gången någonsin hade han jobbat så bra med bakbenen att han skumade mellan skinkorna! Tummen upp! Fick sig en svalkande dusch och massor av godis när vi var klara! <3

Kommentarer
Postat av: Monika

Hej, ser att du fått tag på en remont nosgrimma i rätt färg ;-) Men sitter den inte lite för långt ner? Fick själv bakläxa på det nämligen. Fick påpekande att den satt för långt ner och kunde påverka andningen om jag spände den hårdare.

2012-08-19 @ 13:26:22
Postat av: hästmänniska

Hejsan :)

Känner igen hästen du rider... vem köpte du den ifrån? :) (Fuxen alltså)

2012-08-20 @ 11:06:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback