Lööövely horse!

Idag har det hänt massor! Veterinären var här och kollade tänderna på alla hästarna, Paul var rätt vass långt upp och de vassa tänderna hade skavt upp sår längst upp. Ingen fara med det, det kommer läka nu när tänderna är raspade, det är faktiskt ett år sedan vi kollade senast.
 
Hann rida innan veterinären kom, skrittade först ut med Amanda och Bernity, men jag ville jobba lite mera med honom så jag gick in på banan och galopperade över bommar. Jag har enorma problem med galoppbommar då jag lätt överger hästen om vi hamnar på konstiga distanser, som min vän Amanda påpekade imorse. Därför tänkte jag på det när jag red på banan och det gick verkligen tusen gånger bättre! Var tre galoppbommar i mitten och sedan tre stycken på båge med 5 galoppsprång emellan. Red barbacka eftersom att jag har ännu lättare att få tillbaka honom och det kändes somsagt riktigt riktigt bra! Jag behöver verkligen träna på detta!
 
 
Stilig häst man har...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback