Dagens Ridpass

Jag hade egentligen tänkt rida ut idag, men min syster ville följa med och filma mig, vilket resulterade i ett dressyrpass i paddocken. Jag rider ganska sällan renodlade dressyrpass på honom och det var faktiskt endel saker som behövdes tas igenom.
 
Jag har alltid haft svårt att sitta i traven på Paul, dels för att han spänner sig, och för att jag själv inte sitter avslappnat i sadeln. Envis får man vara, men det gick bättre och bättre. Det positiva med den träningen är att jag får ihop honom på ett helt annat sätt, även om han inte är riktigt stark nog att ridas så längre stunder. Blev jättebra mot slutet men jag önskar att jag hade använt ännu mer ben på honom för att få trycket i traven, kändes som om jag bromsade lite för mycket. Det blir till att tänka på det nästa gång! :)
 
 
"Ökad" Trav på diagonalen. behöver verkligen jobba med att förlänga och korta traven.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback