Where did i go wrong?

Jag är lite frusterad över dagens hoppning i paddocken. Paul trampar inte riktigt av med båda bakenen, utan det blir mera som ett större galoppsprång över hindret. Detta är ju såklart inte ett direkt bra sätt att hoppa på då han kommer få stora problem när och om man höjer upp hindrerna.

Så idag byggde jag upp övningar som jag trodde skulle hjälpa honom att hoppa på rätt sätt. En travhoppningsövning och en studs med lite högre kryss. Det fungerade väldigt bra, han trampade av med båda bak men problemet var bara att han sköt istället för att hoppa upp sig. Efter hinderna fick han dessutom en massa fart och jag hade svårt att få stopp på honom. Har analyserat lite varför han hoppade som han gjorde idag och jag har inte kunnat göra någon logisk slutsats. Trodde att det kunde vara jag som gjorde något i sprången eller innan som fick honom att reagera konstigt, men efter att ha analyserat filmer så är det nog inte det heller.

I vilket fall som helst var han superpigg idag! Bjöd mycket på hinder och tyckte att allt var jättekul. Får väl vara glad över det och fortsätta träna så löser sig nog detta såsmåningom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback