What to decide

Då var påskhelgen över, har haft ett par underbara dagar med mycket ridning och roliga människor. I söndags åkte vi iväg på hoppträning, Paul skötte sig jättebra och börjar få lite mera koll på sig själv i hoppningen. Det var en rolig och lärorik träning!

Idag red jag ut en sväng, hade tänkt rida med lite mer krav då jag oftast bara stått i lätt sits och åkt med lite på våra uteritter hittils. Det var inte så populärt hos Paul, han tjurade ihop totalt när jag bad om lite samling. Det släppte tillslut, och han var jättefin sista galopperna, men det var inte en kul väg dit. Han vill lixom springa ifrån det jobbiga lite, viket ju är motsatsen till det jag vill att han ska göra. Jag tyckte inte heller att jag krävde för mycket då han utan problem har samlat sig när jag bett honom när jag ridit i paddocken.  Ska ta en kortare tur imorgon och öva på samma saker så får vi se om något tagit skruv!

Har velat fram och tillbaka om tävlingen näst, nästa helg. Det skulle ju vara vår tävlingsdebut men jag har hört att ridhusets underlag inte är det bästa och då kanske det egentligen skulle ge oss mer om vi åkte på en Tedträning på Runsten istället. Det är ju en så himla bra anläggning, blir som att öva på tävling med massor av bra hjälp. Samtidigt vill jag ju komma igång med tävlingarna. Ska ta mig en liten funderare om detta alltså! Ha det bra, dags för jobbet!



Bild efter förra Tedträningen jag åkte på :)

Kommentarer
Postat av: Monika

Har fått lära mig att om man inte kräver att hästen jobbar korrekt ute så kan man inte förvänta sig att det fungerar på bana, eller tävling. Konsekvent ridning i alla lägen ;-)

2012-04-10 @ 18:51:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback