Such a DUDE!

Seriöst, idag var det så jäkla roligt att träna och att det gick skitbra gör inte heller saken sämmre. Det var en klurig liten bana Amanda byggde upp, mer teknikträning än banhoppning, något vi verkligen behövde. Sista rundan vi tog låg på höjder upp till 110. Kan även skissa upp övningen om någon skulle vilja det!

Vi började med att trava in i en serie, som hade ett lite högre utsprång och sedan fortsätta rakt fram till ett räcke. Denna övning var rätt klurig för Paul, han hade lite svårt med att h¨ålla koll på alla bommar, men han lärde sig skitfort och gjorde aldrig om samma fel två gånger. Sista gångerna gjorde han den super. Hoppade även en tvåkombination, en studs vid x och en linje oxer-räcke.

Är så jäkla nöjd! Fick en bra känsla och Paul hoppar bara bättre hela tiden. Inställningen är helt fantastisk, jag kan komma kort in på ett räcke på 110, han bara trampar om och hoppar. Känns verkligen bra inför framtida träningar och tävlingar! Känns som om styrkan har kommit endel nu då han tidigare blivit matt bara av att hoppa uppvärmingen ioch när det blev dags för banan behövde jag ha sporrar för att få respons. Idag hade han en bra bjudning passet igenom! Skönt att kondis och styrketräningen gett resultat!

Jag måste fortfarande lära mig att inte göra för mycket, men känner att vi gjort stora framsteg de senaste träningarna! En annan sak jag tränar mycket på är att inte söka distansen för tidigt då det sällan blir rätt när jag väl kommer fram till hindret när jag kännt den tidigt.



Spetsar är verkligen ett superbra hjälpmedel för att lära honom att hoppa rätt! är så lyckligt lottad som har en så hjälpsam och duktig tränare som verkligen bryr sig om att fixa dedär smådetaljerna. Tack Amanda!  :)


Kommentarer
Postat av: Mira

Sv: Super! :D säg till när du behöver inloggningsuppgifterna och sånt! :) Nej det har vi inte, ta den tid du behöver. Kommer bli så spännande, du är så duktig! :D



Fin bild btw!

2012-04-17 @ 22:30:42
URL: http://elitryttarnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback