Looovely ride

Åh jag blir så himla lycklig efter ett lyckat ridpass, finns ingen annan känsla som får mig att må så bra som den. Red ut i skogen på gramanen då han ju varit ganska svårriden de senaste dagarna. Tänkte mig att få till ett lugnt och ganska kravlöst ridpass, bara följa med i tempot han ville gå i.

Paul var superpigg men utan att dra iväg, hade en härlig energi bakifrån och var så sjukt uppmaärsam på mina hjälper. Fattade rätt galopp utan att jag behövde vara övertydlig, kunde nästan tänka galopp så fattade han. Blev även lite miljöträning då en lösspringande hund förjde oss en bra bit(varför har folk inte koll på sina hundar?). Paul tog det hela med ro och det kändes oroligt skönt att han var såpass cool. Vi stötte även på ett livsfarligt dike som vi skuttade över några gånger efter lite övertalning. Hade en lång dust med honom angående diken precis när jag fick honom för 3-4 månader sedan och sedan dess har han gått över dikena utan större problem.


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Gör du headers till folk ? :) Om du gör det skulle du vilja göra en till mig ? ;)

2012-04-16 @ 00:55:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback