I love the way you neigh

Åkte till Runsten och tränade för Ted idag, min och Pauls andra Tedträning. Det är alltid så intressant att träna för Ted, han utmanar ofta sine elever med frågor om, i vissas ögon, lite udda saker. Idag skulle vi till exempel gissa vilken språngtid våra hästar hade och hur många meter det var mellan två hinder vi hoppade, detta bara utefter att känna av hästarnas galopp och rytm.  På något sätt känns det mera värt pengarna då han verkligen utbildar oss i hela vårat tänk kring hoppningen, inte bara själva ridningen. Det är otroligt lärorikt!

Tillbaka till träningen! Banan bestod av lite smått och gott av allt, tre linjer på långsidorna och en oxer och ett räcke att byta varv över. Vi värmde upp i öppnor och slutor i galopp och hoppade sedan samtliga linjer innan vi fick gå ut på banan. Jag hoppade en bana på 1m.

Paul och jag hade det lite svårt med öppnorna och slutorna, men försökte så gott det gick. Linjerna kändes riktigt bra, dock backade Paul inte riktigt av på räckena vilket gjorde att han var i och tassade lite och fick ett par slarvfel. Oxrarna hoppade han helt fantastiskt på, har aldrig fått en så underbar känsla på honom förut! Banan gick riktigt bra!  Jag känner mig så otroligt trygg på hans rygg i hoppningen, jag vet att han, även om han inte alltid gör det snyggt, hoppar hindret och försöker göra så gott han kan utefter sin förmåga. Han vill och han kan!



Förhoppningsvis kan det även komma upp lite film från sista banan, hoppas, hoppas!


Kommentarer
Postat av: johanna

Ni var super duktiga igår , han är jättefin! =)

Kram Johanna

2012-04-21 @ 19:54:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback