Feeling free

Idag tog jag som planerat ännu en tur ute. jag rider ju ut i princip 4 dagar i veckan så det var väl ingen större nyhet. Paul var jätteduktig hela ridturen! Kändes så skönt att jag faktiskt kunde börja där jag slutade igår, hade varit jobbigt om han hade försökt samma tricks igen. Jobbade lite med skänkelvikningar i skritt och trav, men fokucerade främst på galoppens kvalite. Paul vill ju lätt bli travig i bakbenen när det blir jobbigt så jag försöker att varriera den lite mer samlade galoppen med en större.

Imorgon ska jag nog sätta upp några teknikhinder på banan, om vädret håller sig vill säga. Jag vill absolut inte rida i min hoppsadel om det regnar, den är ju ljusbrun och får fula fläckar av vatten. Det är väl det negativa med brunt läder, men nu har jag köpt en brun sadel så jag får helt enkelt leva med det.

Jag har äntligen bestämt mig hur jag ska göra med Tävlingen. Jag har avanmält mig och tränar på Runsten istället. Ska bli jätteroligt! Vår tävlingsdebut blir 1maj! Nu har jag lite mer tid på mig att stärka Paul lite till, hans kondis har blivit bra, men styrkan tryter fort.



Fina Sadeln!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback