Breakfast for lunch

Precis hemkommen från en supermysig uteritt tillsammans med Amanda och Bungy! Blir sällan jag får sällskap på ridturerna när jag jobbar som jag gör, de flesta är ju i skolan och på jobbet på förmiddagarna!

Paul var superpigg idag, men riktigt fin att rida, trots att han emellanåt låg på lite i bettet. Försökte jobba med att få Paul att spänna av i nacken och bli lite mer avslappnad, fungerade jättebra i skritt och trav men var svårare i galoppen. Vi körde lite busgalopp på hästarna också, något som jag aldrig utmanat Paul med. Han fattade inte riktigt vad jag ville först , men fick upp tempot efter ett tag. Jag blev glatt överraskad när han utan problem bytte galopp när vägen svängde. Verkar mycket lovande då jag gärna vill lära honom att byta galopp ordentligt! :D 

Passade även på att putsa upp lite utrustning och städa skåpet lite, var verkligen välbehövlingt! Tyvärr lyckades jag välta pallen jag stog på och jag föll ned rätt i betonggolvet och tog emot mig med vänster fot och vrickade den ganska illa. AJJ :( Var tvungen att sitte ett tag på golvet innan jag vågade resa mig och stödja på foten.  Klantigare männsika får man leta efter, men det var tur i oturen att det inte var min högra fotled jag vrickade, är fortfaran de osäker på om musklerna runt mitt benbrott är lita starka som på vänster. 

Sitter nyduschad med en tallrik fil, snart är det avfärd till jobbet som gäller! :) Tack Amanda för en mysig uteritt! <3 Detta borde vi göra om!



Paul & Archi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback