Sen kväll, men jäkligt lyckad

Åh idag var det bara helt underbart att leva! :D hihi

Paul och jag jobbade lite lydnad i ridhuset. Hatar att det är så mörkt ute, för jag vill så gärna ut i skogen! Jag red i alla fall på tvådelat tjockt tränsbett och i den nyomstoppade sadeln. I början var han skitjobbig. Drog mycket i tyglarna och försökte rycka mig ur sadeln såfort jag krävde något av honom.  Men jag kom på ett sätt att  lösa det; När han drar, håll kvar handen och kläm med skänkeln, såfort han gav sig mjuknade jag med benen. Detta fungerade förvånansvärt bra och han blev sjukt fin att rida. Dessutom hade jag själv inte alls ont i foten när jag red(berodde på mina kära dressyrstövlars fantastiska stöd) ;)

Sedan klippte jag Silver. Första gången vi försökte oss på det, och han blev riktigt snygg och skötte sig super!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback