Ridbyxor på!

De senaste dagarna har det blivit en hel del ridning, och dat går bättre och bättre ju fler hästar jag rider. I helgen fick jag till min stora lycka hjälpa min vän Amanda med hennes fina hästar. de är så himla bra ridna att jag, som är så svag, inte alls har några problem att rida dem. Bästa känslan här fick jag med 7-åriga Caruso, helt fantaskisk häst! Dock har jag ännu inte vågat mig upp på min häst, fram tills igår.

Paul är ganska orutinerad och han har ännu inte lärt sig så mycket i ridningen, han är endast grundriden. Han har även lagt på sig lite tråkiga vanor under ryttare under tiden jag har varit sängliggande. han rycker i tyglarna och kan bli rätt stark emellanåt. Eftersom att jag har så dålig balans nu efter dessa ridfria 8 veckor valde jag att helt eneklt betsla upp honom för att kunna fokucera på ridningen lite mer.

Bettet var lite för skarpt, men det var bara för mig att vara så mjuk jag kunde, och jag kan bara säga en sak. Jag är nöjd med mitt köp, men jag har endel jobb framför mig.  Paul vill inte riktigt forma sig runt skänklarna och han trycker gärna upp nacken och viker in nosen. det blev bättre och bättre under hela passet och i slutet kunde jag trava honom i en lite längre form.  

Upptäckte att han, när han inte fattar vad jag vill, fryser fast och blir stillastående. Det är såklart lite jobbigt, men samtidigt är jag glad att han inte springer iväg när han inte fattar, det är ju många som gör så. Nu ska jag försöka komma igång med hans utbildning och jag säger då en sak, det ska bli jäkligt kul! :D


Kommentarer
Postat av: Erika

Va kul att vara tillbaka i sadeln igen. :)

2011-11-28 @ 10:15:46
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: christina

vad roligt att komma igång med träning igen :)

Det viktiga med en sådan häst är att ta hjälp av kunniga männiksor så att det blir rätt :)

2011-11-28 @ 21:30:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback