Hard work

Ikväll var det ingen i familjen som hade ork att åka ut och ta hand om hästarna, så halta Erika bestämde sig för att göra ett försök! Gick hur bra som helst, mockade, gjorde höpåsar och ryktade. Det enda som var lite knivigt var att tömma en helfull skottkärra. Jag sniglade mig fram över stallplanen och det kändes som om ett år gått när jag äntligen kom fram till gödselstacken.

Paul är förövrigt en riktig skitgris. Han hade lera i hela pannan, haha, mindre roligt för mig som alltid måste begravas i damm när jag ska göra iordning hästen. När jag kratsade vänster bakben försökte han sig på ett riktigt fult trick. Han började rycka benet fram och tillbaka, för att sedan lägga all sin vilt i min hand. Givetvis kunde jag inte hålla uppe benet, men han fick en rejäl korrigering i sidan, och sedan stod han så snällt så.



Längtar såå efter att vara igång med ridningen igen! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback