Jag dör av garv! :D

Mamma berättade om en speciell händelse i henned unga ridår, och jag skrattade så jag ramlade omkull :P

Hon red på ridskola, och just denhär dagen skulle de ta en tur i skogen.  Mamma skulle rida en häst vid namn Trubadur, som var en väldigt speciell häst, känd för att göra som han själv ville och för att vara en riktigt hetsporre. Han var väldigt besvärlig den dagen, och helt plötsligt stack han med mamma, rakt förbi ledet med andra ryttare och vidare i skogen. Han vek av in på ett joggingspår och mamma försökte förtvivlat få stopp på hästen.

Framför dem kommer en joggare, när denne får syn på de skenande ekipaget reagerar denne på ett väldigt udda sätt. Han får total panik! istället för att lugnt och stilla kliva åt sidan kastar han sig raklång på marken framför hästen. mamma försöker styra undan, men hinner inte, Trubadur har dock koll på läget och tar ett språng över mannen. Tillslut får mamma stopp på hästen och de andra hittar henne, ridläraren tar ett snack med joggaren som är i djup chock, vilken röra! :D


Kommentarer
Postat av: Emma Kjellin

Hahah

2011-05-29 @ 17:11:05
URL: http://emmakjellin.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Hahahah!



Förresten, visst skriver du till mig när du har gjort klart min design? :)

2011-05-30 @ 19:00:01
URL: http://lvdressyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback