Ibland blir man överraskad! :O

Idag hade jag planerat in ännu en tur i skogen för min och Silvers del. Men när jag kom till stallet och tog in honom ur hagen noterade jag en torr hudflik utanpå ena mungipan. Jaha, tänkte jag, då får jag väl ta hacket då, SKIT! För dig som inte är så insatt, att rida med Hackamoore i skogen på min häst är inte det roligaste. Det går bra i skritt och trav fram till första galoppen. Sedan har man en bockig, tittig häst som lägger all sin kraft framåt i din hand. Men han gick ju lugnt igår, så jag fick ta mig i kragen och ge mig ut ändå! :D

Han var riktigt fin i skritt och trav, och heeelt underbar första galoppen. Jag njöt verkligen, och så kom andra galoppen, lika fin den, och tredje. Han uppförde sig exemplariskt! Skummade, frustade, och var härligt runt i formen helatiden! :D Haha, kan ni förstå hur glad jag var? Snacka om positivt överrraskad! :)


Kommentarer
Postat av: Evelina jonasson

haha, vilken tur att det gick så bra! :D<3

2011-05-28 @ 10:50:14
URL: http://ryttareve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback