Dagens uteritt :)

Det har blivit otroligt mycket uteritter för mig den senaste tiden, men jag tycker att det är himla viktigt att Silver får komma ut i skogen och det gäller att passa på nu när vägarna är nyvattnade och underbara ;)

Idag red jag en ganska kort runda, sjörundan, på ca 7km. Red nästan uteslutande i galopp och försökte stå i lätt sits och få honom avslappnad. Det gick sådär halvbra, men jäklar vilken kondis han har, inte ens flåsig efter så mycket galopp! När jag kom hem såg jag ett par hinder på banan och bestämde mig för att ta några språng. Hoppade först ett lågt hinder någon gång, och styrde honom mot en oxer på 1m med ett hjälphinder innan. Då gjorde han ett av sina fulstopp, och jag gick på honom med skänkeln. Nästa gång hoppande han det utan problem. Vi har haft lite strul med att han inte riktigt bjuder på sig själv i hoppningen, och när han stannar utan anledning har vi inte varit tydliga med att det inte är okej. Det ska det bli ändring på! :)

Idag mötte jag och Silver en katt i skogen. När den såg oss hukade den sig och kröp in i gräset, Silver tyckte att det var riktigt äckligt! Jag tog fram mobilen och filmade den när den hotade oss xD


Kommentarer
Postat av: amanda

6 km för att vara exakt :)

2011-05-18 @ 20:22:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback