Livsfarligt?

Träningen idag gick verkligen bra egentligen om man bortser frå en viss del av den. Vi började hoppa fram lite på volt och hoppade sedan en låg bana, efter det la vi dit vattenmattor, murbitar och annat skräp, och så fick vi hoppa den igen! En stor utmaning att hindren ändarades under träningens gång.

Silver var jätteduktig, han hoppade banan med de tittiga hindrerna helt utan att tveka, och både jag och Erik var glatt överraskade över hur pass otittig han var. Men när ryttaren innan mig nästan var klar och jag höll på att sätta igång Silver inför en högre bana, stannade ponnyn och ryttaren ramlade av i hindret. Silver är superkänslig för sånt där, han tycker det är väldigt läskigt när människor ramlar av.

När jag sedan skulle hoppa banan gick allt ganska bra tills jag kom fram till just det hindret hon hade ramlat av på, och där var det stopp. Fick över honom tillslut och hoppade det hindret tills han slappnade av och inte behövde så mycket stöd ifrån mig längre. Sjukt irriterande!


Det var minsann inga problem att hoppa samma hinder, fast åt andra hållet, fegisponny! Film kommer upp imorgon förhoppningsvis :) Då får ni se ett par snygga stopp :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback