Hemma igen! :D

Idag ver Silver riktigt rolig att rida! Jag provade att rida med gummibettet eftersom att Syrran hade enorma problem senast hon hoppade, och då hade hon det bettet. Men han visade inga tecken på att vara oärlig på hinder. Han hoppade snällt ur alla lägen jag försatte honom i.

Idag fick jag jobba en hel del med att få med ryggen. Ibland la jag volter innan ett hinder för att han helt enkelt spänner sig i överlinjen och då är det väldigt svårt att rida honom på hinder. Förut har jag ignorerat detta och låtit honom springa runt med huvudet i himlen och ryggen i marken, men nu har jag bestäm mig för att jobba bort det. Min ridning blev mycket bättre och framförallt noggrannare tack vare detta beslut.

Jag hoppade en bana på 90cm och höjde sedan upp ett räcke till 1.10 m. Han hoppade fint och framför allt ärligt! Jag fick dock jobba mycket med att lugna ned honom då han blir så otroligt spänd av att hoppa tittiga hinder, något som såklart gjorde att han fick sämre språng då och då.

Filmen är på g, men bjuder på en print screen sålänge! :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback