Konsekvent ridning?

Idag blev det inte mycket av den varan. Jag hade planerat en lydnadsritt i skogen, men när jag kom hem från jobbet var jag så less på allt att jag hoppade upp direkt från hagen och busade i skogen med hackamore, barbacka. Kanske inte den bästa iden då jag inte hade min säkerhetsväst med mig, och min häst är inte direkt säker i skogen.

Varmt var det och sjukt mycket flugor och bromsar, så jag höll ett ganska högt tempo och galopperade ganska mycket. Inte så skönt barbacka, men vad gör man när hästen är så fet att den nästan rullar fram. Skämt åsido.

Imorgon ska jag verkligen fokusera på att vara konsekvent och att kräva det där lilla extra av Silver och inte bara nöja mig med att vi möts halva vägen.


Busig ponny <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback