Hoppträning för Amanda Gullström :)

Åh vad jag älskar att träna för Amanda! Hon är nog den bästa hittills för min del. Idag hade vi en rättså lång bana och vi gjorde massor av roliga övningar. Bland annat red vi omhoppningsvängar som får de flesta att blekna, själv trodde jag inte att jag skulle klara det, men där hade jag fel. Silver är mycket mer vändbar än jag tidigare trott. Verkligen kul att veta!

Efter omhoppningssvängarna hoppade vi en längre och högre bana, själv valde jag att hoppa 85-90cm, då min ponny inte är i toppkondition och för att underlaget var lite väl tungt. Jag hade lite strul på ett räcke jag hoppade fram på, och Amanda lånade ut sina lite längre sporrar, och då gick banan som en dans! Superfin var han verkligen, och jag försökte verkligen tänka på att hålla om med skänkeln helatiden. Något som ska jobbas på, men jag tror nog att vi är påväg åt rätt håll tackvare Amanda <3


Ridkänslan och hoppkänslan jag hade då bilden togs är den jag längtar efter :P

Kommentarer
Postat av: Amanda

Du är så gullig min kära vän! Ni är definitivt på väg tillbaka, och den där understödjande skänkeln gör verkligen enorm skillnad, glöm inte bort den! I de situationer du kommer nära måste du hjälpa honom genom samling innan - där ska den understödjande klacken med sporre vara på samt bibehålla kontakten med munnen! Sista banan var toppen, och som du redan vet - hoppningen har han verkligen! Kram <3

2011-07-18 @ 22:31:31
URL: http://www.amandagullstrom.n.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback